Veelgestelde Vragen

Algemene vragen

  • Wat hebben jullie voor aanbod? 
    Wij verzamelen oppassers, gastouders, ouders en gastouderbureaus op dit platform. Per pagina kun je op ons aanbod zoeken en bekijken of er iemand beschikbaar is voor je vraag
  • Waarom moet ik betalen als ik een profiel wil?           
    Wij vragen een laag bedrag voor het gebruik van dit platform. Je betaald alleen voor gebruik. Aanbod van het platform inzien is GRATIS.
    Het account is op ieder moment stop te zetten. De betaling stopt dan ook automatisch.
  • Waarom wordt mijn profiel beoordeeld? Hoelang duurt dit?           
    Wij beoordelen het profiel bij de start op echtheid. Na goedkeuring controleren wij de profielen met regelmaat op 'verantwoord gebruik'. Wij streven er naar binnen 24 uur uw profiel te hebben beoordeeld
  • Zijn jullie zelf ook een gastouderbureau?
    Nee, wij zijn geen gastouderbureau/bemiddelingsbureau. Wel staan er gastouderbureau's met hun beschikbare gastouders op ons platform
  • Koppelen jullie ouders met oppassers en andersom of moet ik zelf op zoek?
    Nee, wij koppelen geen ouders aan oppassers en andersom.
    Bij ons mag je zelf kijken welke oppasser/gastouder/ouder bij jou/of je gezin past. Omdat wij vinden dat je dit het beste zelf uit kunt kiezen.
    Wat wij proberen is een zo groot en breed mogelijk aanbod aan te bieden.
  • Kan ik kinderopvangtoeslag aanvragen als ik bij jullie een account neem?
    Nee, dit kan helaas niet . ReformatorischeOppas.nl zelf is geen gastouderbureau en is zelf niet aangesloten bij een branchevereniging.
    Wij richten ons voornamelijk op het verzamelen van oppassers/gastouders/ouders en gastouderbureaus op één platform.
  • Kan ik kinderopvangtoeslag aanvragen als ik kies voor één van jullie gastouders?
    Ja dit kan. Regel dit dan met de gekozen gastouder zodat dit via het bureau geregeld kan worden waar deze gastouder bij aangesloten is.
  • Waarom zie ik geen contactgegevens van personen op jullie platform?
    Dit valt onder Privacy-Wetgeving.
    Wij maken daarom gebruik van accounts met een berichten inbox zodat u toch alle gebruikers van het platform kunt benaderen
  • Ik wil jullie een bericht sturen, hoe doe ik dat?
    Vul het contactformulier in of stuur een berichtje naar info@reformatorischeoppas.nl. Ook zijn wij te bereiken via Whatsapp
  • Ik wil de maandelijkse betaling stopzetten, hoe doe ik dat?
    Ga naar je account en klik op 'Persoonlijke Informatie'.
    Je ziet dan het kopje account verwijderen. Klik op 'ja' en sla op.
    De automatische incasso stopt dan automatisch. Je kunt dan ook geen gebruik meer maken van je account. 
    Kom je er niet helemaal uit? Laat het ons gerust weten!

Vragen over het account

  • Zijn mijn privégegevens zichtbaar bij jullie op de site?
    Nee, wij zijn verplicht om ons te houden aan de Privacy-Wetgeving.
    Bij uw profiel tonen wij GEEN straatnaam, postcode, email of 06-nummer oid. Deze informatie gebruiken wij enkel als contactmogelijkheid of voor de locatie rondom oppassen.
  • Ik heb geen activatielink ontvangen in mijn mailbox, wat moet ik doen?
    Het komt weleens voor dat deze mail in je spambox terecht komt. Kan je hem daar ook niet vinden?
    Stuur dan een mailtje naar 
    info@reformatorischeoppas.nl
  • Mijn profiel komt niet online, wat gaat er fout?
    Als je alles hebt ingevuld en hij komt niet online, is het goed om even te kijken of je alles volledig hebt ingevuld.
    Als je niet voor je account hebt betaald, komt je profiel helaas ook niet online. 
  • Ik kom niet meer in mijn account, wat moet ik doen?
    Als je wilt inloggen, klik dan op 'wachtwoord vergeten'. Je ontvangt een inloglink op het door jouw opgegeven emailadres wat bij ons bekend is.
  • Kan ik mijn account zelf verwijderen?
    Ja. Ga naar je account en klik op 'Persoonlijke Informatie'.
    Je ziet dan het kopje account verwijderen. Klik op 'ja' en sla op. De automatische incasso stopt dan ook automatisch.
    Kom je er niet helemaal uit? Laat het ons gerust weten!
    LET OP! Je blijft ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor het verwijderen van jouw profiel.
  • Ik wil de maandelijkse betaling stopzetten, hoe doe ik dat?
    Ga naar je account en klik op 'Persoonlijke Informatie'.
    Je ziet dan het kopje account verwijderen. Klik op 'ja' en sla op.
    De automatische incasso stopt dan automatisch. Je kunt dan ook geen gebruik meer maken van je account.
    Kom je er niet helemaal uit? Laat het ons gerust weten!
  • Ik wil jullie een bericht sturen, hoe doe ik dat?
    Zoek ons profiel op de website en laat daar een berichtje achter,
    of vul het contactformulier in. Ook kun je een berichtje sturen naar info@reformatorischeoppas.nl of via Whatsapp. 
  • Ben ik verplicht om 'ja' te zeggen als ik wordt benaderd?
    Nee, je mag ten allen tijden zelf kiezen of je voor deze ouders wilt oppassen.
  • Hoe word ik uitbetaald als oppasser?
    Overleg dit met de ouders waar je voor oppast.
    Spreek vooraf een uurtarief af en bespreek welke werkzaamheden je voor dit uurtarief doet.
    Spreek bij de kennismaking ook de manier van betaling af.
  • Welk tarief moet ik hanteren als oppasser/ouder?
    Het uurtarief mag je helemaal zelf bepalen. Je kunt het beste kijken wat het minimumloon is voor de oppas qua leeftijd en van daaruit berekenen wat je wilt verdienen/betalen. Kijk ook naar andere tarieven in de omgeving van oppassers/ouders. Vraag je extra (huishoudelijke taken? Spreek je af dat je naast het oppassen bijv. het avondeten kookt? Dan kun je een hoger tarief vragen/aanbieden .
    Spreek bij de kennismaking ook de manier van betaling af.
  • Waarom word ik niet benaderd door ouders om op te passen?
    Het kan zijn dat er in jouw omgeving (op dit moment) minder vraag is naar oppassers.  Ook kan het zijn dat jij precies niet de beschikbaarheid
    hebt die ouders zoeken.

    TIP: hou de aanvragen in de gaten. Soms plaatsen ouders juist een nieuwe aanvraag die wel bij jouw beschikbaarheid past.
  • Hoe weet ik of ik een bericht heb ontvangen in mijn inbox van de website?
    Je ontvangt een melding van ongelezen berichten op het email-adres waar jij je mee aangemeld hebt op dit platform.
    Het komt weleens voor dat deze mail in je spambox terecht komt. Markeer ons dan als een 'veilige zender' om ze op de juiste manier in je inbox terecht te laten komen.