Veelgestelde vragen

Algemeen

Ik heb geen activatielink ontvangen in mijn mailbox, wat moet ik doen?
Het komt nog al eens voor dat deze mail in je spambox terecht komt. Kan je hem daar ook niet vinden? Stuur dan een mailtje naar info@reformatorischeoppas.nl

Mijn profiel komt niet online, wat gaat er fout?
Als je alles hebt ingevuld en hij komt niet online, is het goed om even te kijken of je postcode volledig is ingevuld. Een foto is ook een verplicht veld. Dit mag er één van jezelf zijn, maar ook van een mooi item of je hobby.

Ik wil geen privé-gegevens zoals mail-adres en mijn 06-nummer  van mezelf online hebben, hoe zorg ik dat deze niet zichtbaar zijn?
Dit kan je doen door je profiel te upgraden. Je vind hiervoor een knopje in je profiel. Hiervoor vragen wij éénmalig een bijdrage.

Kan ik mijn account zelf verwijderen?
Verwijderen kan je niet zelf. Wel kan je in je profiel kiezen voor het knopje 'NIET TONEN' klikken. Jouw profiel staat vanaf dan niet meer online. Wil je hem alsnog definitief verwijderen? Stuur een mailtje naar ReformatorischeOppas.nl en zij regelen het voor je.

Waarom moet ik voor sommige functies betalen?
Wij vragen voor het gemak van ons platform en de extra functies die wij bieden een vergoeding om de gemaakte kosten van de website te dekken.

Waar vind ik welke mogelijkheden ik heb met mijn account?
Op onze homepage vind je een overzicht van onze mogelijkheden met ons GRATIS account en ons PREMIUM-account

Ik heb een vraag over het inzien van contactgegevens, waar vind ik een antwoord?
Kijk voor een antwoord op uw vraag over het inzien van contactgegevens,
bij de veelgestelde vragen van oppassers en/of ouders.

Ik ben oppasser, maar ook ouder. Kan ik hiervoor een speciaal account kiezen?
Nee helaas is dit niet mogelijk omdat dit 2 verschillende digitale omgevingen zijn.
U dient dan 2 verschillende account's aan te maken om toegang tot beide omgevingen te krijgen.

Ik wil ook een thema/werkje via jullie platform delen met anderen, hoe doe ik dat?
Mail je thema of je werkje met beschrijving en naam (mag nickname zijn) naar info@reformatorischeoppas.nl. Wij plaatsen hem dan voor je op de website!

Vragen van Oppassers

Wat moet ik doen als ik onverwachts toch niet kan oppassen?
Laat dit zo snel als mogelijk is aan de ouders weten zodat zij nog iemand anders kunnen benaderen om voor hen op te passen.

Ben ik verplicht om 'ja' te zeggen als ik wordt benaderd door ouders?
Nee, je mag ten allen tijden zelf kiezen of je voor deze ouders wilt oppassen.

Wat moet ik doen als ik door iemand ben benaderd waar ik geen goed gevoel bij heb?
Blokkeer deze persoon en mail direct naar info@reformatorischeoppas.nl en vraag hen om deze persoon te verwijderen.

Hoe wordt ik uitbetaald als oppasser?
Overleg dit met de ouders waar je voor oppast.
Spreek vooraf een uurtarief af en bespreek welke werkzaamheden je voor dit uurtarief doet.
Spreek bij de kennismaking ook de manier van betaling af.

Ik ben oppasser, maar ook ouder. Welk account moet ik dan kiezen?
Wilt u van beide soorten account's gebruik maken? Dan dient u 2 verschillende account's aan te maken om toegang tot beide omgevingen te krijgen (zie ook de volgende vraag)

Kan ik mijn oppas-account ook als 'ouder-account' gebruiken?
Nee, dit is niet mogelijk. Je klikt bij de eerste inlog waar je het account voor wilt gebruiken. Het oppas-account is een andere digitale omgeving met een ander soort formulier dan het ouder-account. Daarnaast kan je in het ouder-account oproepen plaatsen en zijn de prijzen anders. Dus wilt u zelf oppassers benaderen, dient u een ouder-account aan te maken met een ander mailadres.

Waarom kan ik geen contactgegevens inzien van oppassers?
Omdat u zelf een oppasser bent, is het niet mogelijk om gegevens te zien van andere oppassers. Dit om de gegevens zoveel mogelijk privé te laten. 

Waarom word ik niet benaderd door ouders om op te passen?
Het kan zijn dat er in jouw omgeving (op dit moment) minder vraag is naar oppassers.
Ook kan het zijn dat jij precies niet de beschikbaarheid hebt die ouders zoeken.
TIP: hou de aanvragen in de gaten. Soms plaatsen ouders juist een nieuwe aanvraag die wel bij jouw beschikbaarheid past.

Hoe weet ik of ik een chatbericht heb van ouders?
Zodra er een chatbericht in jouw inbox van ReformatorischeOppas.nl komt, krijg je hiervan een melding in je inbox met het door jouw opgegeven mailadres.

Vragen van Ouders

Hoe benader ik een oppasser?
Zodra u een keuze hebt kunnen maken voor een oppasser, mag u zelf contact met diegenen opnemen. Hetzij doormiddel van de chatfunctie op het platform, hetzij doormiddel van de gegevens die de oppasser online heeft staan.

Waarom kan ik geen contactgegevens inzien van andere ouders?
Omdat u zelf een ouder bent, is het niet mogelijk om gegevens te zien van andere ouders. Dit om de gegevens zoveel mogelijk privé te laten.

Ik ben ouder, maar ook oppasser. Welk account moet ik dan kiezen?
Wilt u van beide soorten account's gebruik maken? Dan dient u 2 verschillende account's aan te maken om toegang tot beide omgevingen te krijgen.

Kan ik mijn ouder-account ook als 'oppas-account' gebruiken?
Nee, dit is niet mogelijk. Je klikt bij de eerste inlog waar je het account voor wilt gebruiken. Het oppas-account is een andere digitale omgeving met een ander soort formulier dan het ouder-account. Daarnaast kan je in het ouder-account oproepen plaatsen en zijn de prijzen anders. Dus wilt u zelf oouders benaderen, dient u een oppas-account aan te maken met een ander mailadres.

Hoe betalen wij onze oppasser?
Dit hangt af van de regeling die u zelf met de oppasser treft.
Heeft u een oppasser die dit als bijbaan heeft, kunt u daar tijdens de kennismaking afspraken over maken.
Mocht u gekozen hebben voor een gastouder hebben, verloopt dit via het gastouderbureau waar uw gastouder bij aangesloten is. Meer informatie hierover kunt u bij de gastouder zelf opvragen

Kunnen wij subsidie aanvragen nu we bij jullie zijn aangesloten?
Nee, dit kan helaas niet. Wij zijn geen gastouderbureau en zijn niet aangesloten bij een branchevereniging. Wij richten ons voornamelijk op het verzamelen van oppassers en gastouders op één platform.

Staat uw vraag er niet bij? Stel hem gerust en vul ons contactformulier in.
Wij beantwoorden hem zo spoedig mogelijk!

 

#ReformatorischeOppas.nl