Veelgestelde vragen

Algemeen

Ik heb geen activatielink ontvangen in mijn mailbox, wat moet ik doen?
Het komt nog al eens voor dat deze mail in je spambox terecht komt. Kan je hem daar ook niet vinden? Stuur dan een mailtje naar info@reformatorischeoppas.nl

Mijn profiel komt niet online, wat gaat er fout?
Als je alles hebt ingevuld en hij komt niet online, is het goed om even te kijken of je postcode volledig is ingevuld. Een foto is ook een verplicht veld. Dit mag er één van jezelf zijn, maar ook van een mooi item of je hobby.

Ik wil geen privé-gegevens zoals mail-adres en mijn 06-nummer  van mezelf online hebben, hoe zorg ik dat deze niet zichtbaar zijn?
Dit kan je doen door je profiel te upgraden. Je vind hiervoor een knopje in je profiel. Hiervoor vragen wij éénmalig een bijdrage.

Kan ik mijn account zelf verwijderen?
Verwijderen kan je niet zelf. Wel kan je in je profiel kiezen voor het knopje 'NIET TONEN' klikken. Jouw profiel staat vanaf dan niet meer online. Wil je hem alsnog definitief verwijderen? Stuur een mailtje naar ReformatorischeOppas.nl en zij regelen het voor je.

Ik wil ook een thema/werkje via jullie platform delen met anderen, hoe doe ik dat?
Mail je thema of je werkje met beschrijving en naam (mag nickname zijn) naar info@reformatorischeoppas.nl. Wij plaatsen hem dan voor je op de website!

Waarom moet ik voor sommige functies betalen?
Wij vragen voor het gemak van ons platform en de extra functies die wij bieden een vergoeding om de gemaakte kosten van de website te dekken.

Vragen van Oppassers

Wat moet ik doen als ik onverwachts toch niet kan oppassen?
Laat dit zo snel als mogelijk is aan de ouders weten zodat zij nog iemand anders kunnen benaderen om voor hen op te passen.

Ben ik verplicht om 'ja' te zeggen als ik wordt benaderd door ouders?
Nee, je mag ten allen tijden zelf kiezen of je voor deze ouders wilt oppassen.

Wat moet ik doen als ik door iemand ben benaderd waar ik geen goed gevoel bij heb?
Blokkeer deze persoon en mail direct naar info@reformatorischeoppas.nl en vraag hen om deze persoon te verwijderen.

Hoe wordt ik uitbetaald als oppasser?
Overleg dit met de ouders waar je voor oppast.
Spreek vooraf een uurtarief af en bespreek welke werkzaamheden je voor dit uurtarief doet.
Spreek bij de kennismaking ook de manier van betaling af.

Waarom word ik niet benaderd door ouders om op te passen?
Het kan zijn dat er in jouw omgeving (op dit moment) minder vraag is naar oppassers.
Ook kan het zijn dat jij precies niet de beschikbaarheid hebt die ouders zoeken.
TIP: hou de aanvragen in de gaten. Soms plaatsen ouders juist een nieuwe aanvraag die wel bij jouw beschikbaarheid past.

Vragen van Ouders

Hoe benader ik een oppasser?
Zodra u een keuze hebt kunnen maken voor een oppasser, mag u zelf contact met diegenen opnemen. Hetzij doormiddel van de chatfunctie op het platform, hetzij doormiddel van de gegevens die de oppasser online heeft staan.

Hoe betalen wij onze oppasser?
Dit hangt af van de regeling die u zelf met de oppasser treft.
Heeft u een oppasser die dit als bijbaan heeft, kunt u daar tijdens de kennismaking afspraken over maken.
Mocht u gekozen hebben voor een gastouder hebben, verloopt dit via het gastouderbureau waar uw gastouder bij aangesloten is. Meer informatie hierover kunt u bij de gastouder zelf opvragen

Kunnen wij subsidie aanvragen nu we bij jullie zijn aangesloten?
Nee, dit kan helaas niet. Wij zijn geen gastouderbureau en zijn niet aangesloten bij een branchevereniging. Wij richten ons voornamelijk op het verzamelen van oppassers en gastouders op één platform.

Staat uw vraag er niet bij? Stel hem gerust en vul ons contactformulier in.
Wij beantwoorden hem zo spoedig mogelijk!

 

 

 

#ReformatorischeOppas.nl